Incluziunea copiilor cu deficiențe de auz în mediul școlar comun, discutată la Ministerul Educației

12/02/2016

Datele evaluării a două școli speciale internat: Școala specială internat pentru copii hipoacuzici din s. Hîrbovăț, r. Călărași și Școala specială internat pentru copii surzi din or. Cahul au fost examinate vineri, 12 februarie curent, în cadrul unei ședințe cu participarea conducerii Ministerului Educației și a reprezentanților Asociației Obștești ”Parteneriate pentru fiecare copil” /PPFC/. Evaluarea a fost realizată de PPFC la solicitarea ministerului, în anul 2015.

Evaluarea a fost realizată cu scopul de defini conceptul de reformare a sistemului educațional pentru copiii cu deficiențe de auz din Republica Moldova, inclusiv planificarea reorganizării celor două instituții specializate menționate, în baza necesităților copiilor aflaţi în plasament şi a posibilităţilor lor de dezinstituţionalizare.

Datele evaluării au demonstrat că, copiii cu deficiențe de auz se pot integra cu succes în mediul comun de învățare și în comunitate.

Evaluarea Școlii speciale internat pentru copii hipoacuzici din s. Hîrbovăț, r. Călărași și a Școlii speciale internat pentru copii surzi din or. Cahul a fost realizată în baza acordurilor semnate cu Ministerul Educaţiei şi Consiliile raionale Cahul și Călărași, în cadrul proiectului USAID “Familie puternică pentru fiecare copil”.

Proiectele care se referă la această ştire
Parteneriate pentru fiecare copil implementează proiectul “Familie puternică pentru fiecare copil” cu susţinerea financiară a Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltarea Internaţională (USAID), care va dura pînă în iunie 2017 şi are scopul de a îmbunătăţi siguranţa, bunăstarea şi dezvoltarea copiilor în situaţie de risc şi a celor lipsiţi de îngrijire familială adecvată în Republica Moldova.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.